Overslaan en naar de inhoud gaan

Onze school

Ben je op zoek naar een fijne school voor je kind? Leer hier onze school kennen en kijk even rustig rond hoe onze school werkt en waar wij voor staan.

De buurtschool met dat ietsje meer

Welkom op onze schoolwebsite van de stedelijke kleuterschool De Vlinder te Nieuwerkerken.

Graag vertellen we jullie wie we zijn en waarvoor we staan: De Vlinder is een moderne kleinschalige kleuterschool, midden in de natuur. We zijn een schooltje waar iedereen, iedereen kent. Daardoor staat elk kind centraal en hebben we oog voor elk kind.  We streven naar een klasoverschrijdende werking waar sterkere kleuters kunnen aansluiten bij ouderen. Iedereen is welkom, ongeacht welk geloof, overtuiging of uiterlijk.

“Ontpop volgens je eigen tempo van rups tot vlinder om dan fladderend de horizon tegemoet te gaan”

Onze voornaamste troeven zijn:

• Nieuwe gebouwen
  • Buitenschoolse opvang door kinderverzorgster
  • Warme maaltijden
  • Binnenspeelplaats
  • Buitenspeelplaats met tal van speeltoestellen en zandbak
  • Kinderdagverblijf De Cocon (0-3jaar)
  • Midden in de natuur
  • Geen parkeerproblemen